fbpx

Chcete se dozvědět víc? Zavolejte nám: +420 792 323 220

Zahájení kurzu od března 2024. Kapacita kurzu omezena. Doporučujeme pro studenty, kteří absolvovali kurz Úvod do programování v jazyce C#, nebo již v tomto jazyce programují.

Vývoj počítačových her v Unity I studenty seznámí s principy navrhování vlastních her pomocí jazyka C # a enginu Unity. Díky tomu budou moci vytvářet hry založené na podobných mechanismech jako League of Legends, Cyberpunk, Counter Strike a mnoho a mnoho dalších.

  • 14 lekcí (jednou týdně)

  • 2 x 45 min (každá lekce)

  • Maximální počet studentů (10)


čtyři platby po 1 575,00 Kč

nebo

jedna platba za kurz 5 990,00 Kč


Máte nějaké dotazy ?

Úvod

Kurz probíhá v jazyce C#. Účastníci se seznámí se způsoby a metodikou tvorby počítačových her, a to jak 2D, tak 3D. V průběhu výuky jsou vytvářeny počítačové hry - plošinovky a RPG. Jako engine pro vývoj her se používá UNITY 3D. Ve druhém pololetí bude část výuky věnována modelování 3D prvků v programu Blender. Po absolvování tohoto kurzu je student schopen samostatně vytvořit pokročilou počítačovou hru. Náš online kurz NENÍ webinář nebo kurz na Youtube! Během online výuky studenti uvidí obrazovku lektora, budou diskutovat o tématu lekce, mohou si nechat vysvětlit a zopakovat probíranou látku a navrhovat vlastní řešení. Po skončení kurzu studenti obdrží certifikát a mohou pokračovat v navazujícím kurzu Vývoj počítačových her v Unity II ONLINE.

Plán kurzu

První lekce bude věnována opakování C#. Po pauze je vhodné připomenout si základy, které byly v předchozích kurzech probrány.
Ve druhé lekci budou studenti pracovat v 3D enginu Unity. Studenti se seznámí s rozhraním programu, naučí se základní prvky, ze kterých se hra skládá. Pustí se do jednoduchého projektu hry UFO, kde napíší skript, díky němuž budou pohybovat vesmírnou lodí po hrací ploše.
Třetí lekce bude navazovat na předchozí. Studenti uplatní nové znalosti související s 2D fyzikou, tak aby loď neodplula z hrací plochy a zároveň mohla získávat body a zobrazovat je.
Nastává čas návrhu projektu pro pokračování kurzu. V této hodině se studenti zaměří na Game design document. Získají tak představu, jak důležitou součástí vývoje hry je její pečlivý návrh na samém začátku.
Tato hodina bude věnována přípravě prototypu hry. Studenti budou vytvářet objekt hráče a země. Dále vytvoří skript, který umožní postavě vyskočit do vzduchu a také provést tzv. dvojitý skok.
Je čas připravit povrch hry na pohyb, nebo spíše na jeho přesouvání. Studenty napsaný program v této lekci umožní malé podvádění - svět se bude pohybovat vzhledem k hráči, což vytvoří iluzi, že jím hráč běží. Začneme také počítat body.
Co je to za hru, ve které neděláte nic jiného než běháte? Studenti se naučí přidávat překážky, kterým se budeme muset vyhýbat, a možnost ovládat úroveň obtížnosti. Hra přece nemůže být nudná.
Ve hře se stává, že se něco pokazí. Proto se během těchto hodin studenti učí, jak znovu načíst scény a restartovat úroveň v případě, že se něco pokazí.
Studenti se naučí, jak dát projektu charakter. Tato lekce se bude věnovat vzhledu úrovní, hrdinů a pastí. K jejich realizaci bude přidána předem připravená grafika a animace.
Studenti do hry zapracují peníze, aby si je mohli ve hře vydělat. Připraví také záznam nejlepšího dosaženého bodového výsledku, k zobrazení a překonání svého rekordu dalšími pokusy. Přidají také další části, aby hra neprobíhala jen na jedné úrovni.
PowerUP... Dnes studenti naprogramují nesmrtelnost. Alespoň dočasně. Připraví sběratelské předměty, jejichž získání během hry bude mít pro našeho hrdinu další účinky.
Tuto hodinu budou studenti vytvářet rozhraní a nabídky. Hra se musí nějak spustit, hlavní nabídka je jakousi výlohou, která hráče přivítá, jakmile se hra spustí. Dále se budou studenti věnovat přidáním objektu pro ovládání zvuku, který do hry implementují v některé z příštích lekcí.
Sbírání peněz bez možnosti je utratit postrádá smysl, takže dnes studenti přidají možnost použít nasbírané mince k vylepšení našich doplňků. Kromě toho se seznámí se způsoby automatického nastavení prvků rozhraní.
Je čas na závěrečné úpravy. Opravy chyb, nedokonalosti a třešnička na dortu: zvuky ve hře. Pak studenti exportují hru do PC a Androidu. Naučí se nejdůležitější záležitosti pro finální projekt, který pak vyexportují, aby se mohli se svou hrou pochlubit ostatním.